Tuesday 26 March 2013

keep on smile :)





EvErYtHiNhGs HaPpeNs FoR gOoD rEaSoNs ...
  
  hey ! salam semua .. :)

   beberapa hari yang lepas result SPM dah keluar kan ?? so how's?
  buat semua yang berjaya ,congratulations!!! bersyukur lah dengan rezeki dan nikmat yang di kurniakan oleh-NYA .. Dan bagi yang kurang berjaya pulak .. keep on smile :)
tak yah laaa sedih-2 sangat .. walau kite meraung menangis macam mana sekali pun ,keputusan tu dah tak boleh di ubah .. so jalan terbaik adalah redha .. mungkin sudah di tetapkan rezeki kita untuk SPM banyak tuu je . takpe la. rezeki ni ALLAH dah tetapkan .. mungkin rezeki kita lagi banyak bila dah melangkah ke university nanti .. just keep on smile .. :) . bila hati kita dah redha dgn setiap ketentuan yg telah di tetapkan untuk kita , kita akan ikhlas dan tidak lagi mengeluh .. rezeki masing-masing ALLAH dah tetapkan .. kita kena terima setiap apa yg di berikan oleh kita ..

   SPM bukan segalanya . tapi buat candidate untuk tahun ni dan tahun-tahun seterusnya jgn lah pulak korang buat tak endah je nak study untuk SPM ni .. sometimes , SPM ni boleh jd permulaan untuk segalanya . but i said sometimes .. tapi buat yg kurang berjaya , jgn risau . takde pon org yg nak bunuh kamu kalau kamu fail SPM sekali pun .. kadang-2 mungkin kita akan rasa tersangat kecewa . yup .that's true . normal la kalau rasa kecewa tu bertandang tanpa di undang .. tak salah untuk rasa macam tu tapi jangan sampai rasa tu membuatkan kita down, sampai taknak buat apa-2 .. itu yang salah nya ..

  jangan la kita risau sangat .. kadang-2 rasa kecewa tu la yg membuatkan kita lebih bersemangat untuk terus belajar dan terus mencapai kejayaan seperti yang kita nakkan ..
tu laa nak cakap kat sini , kadang-2 bila seorang tu gagal dia akan rasa marah dan kecewa . so dia akan berusaha lagi untuk mencapai kejayaan .. ingat , jangan jadi sebaliknya pulak .. dan , kita pun kena ingat jugak , mereka yang brjaya adalah mereka yg pernah gagal .. 
.. ALLAH jadikan sesuatu perkara tu bersebab .. so , kita tak payah la nak risau sangat .terus usaha , berdoa , solat hajat banyak-2 dan the most important is tawakkal dan berserah diri padaNYA.. mungkin ALLAH gagalkan kita hari ini sebab dia nak beri kejayaan yang lebih besar pada kita di kemudian hari .. so , always think positive .. sentiasa bersangka baiklah dengan ALLAH ,, keep on smile :)

No comments:

Post a Comment