Sunday 10 November 2013

jangan masuk

 



Hi , 

alahai . long time no see . 
*broken English*

haha . lol .

ok . serius .

jangan masuk .
kenapa ?
kenapa tak boleh masuk ?  

   ok . tajuk entri tu macam konfius sikit kan ? hahaha . ok lah . setiap tajuk ada maksud nya tersendiri . dan maksud nya aku nak sampaikanlah ni . ok lah . macam mana nak mula eak ? ok . aku nak tanya la ni ,  kalau korang lah kan , suka tak hidup kita terlibat dengan masalah ? I mean masalah yang sepatutnya kita tak perlu pon terlibat . Dan tak perlu pon kita mencari  masalah .

   hmm  , entah lah . semenjak dua menjak ni ramai pulak orang sekeliling aku yang suka sangat mencari masalah . tambah masalah dalam hidup mereka . sedangkan masalah yang diorang cari tu aku rasa sangat lah tak perlu . ergh . aku tak faham . serius tak faham . kenapa perlu terlibat dengan masalah yang aku rasa kalau pandai kawal diri jaga diri masalah macam tu takkan timbul . dan satu lagi jangan mencari . jangan masuk dalam kelompok mereka yang boleh menyebabkan kita terlibat dengat masalah yang sangatlah macam entahpape . 

    ok . contoh laa .. aku sebenarnya lebih nak cakap kepada tak payah la terlibat dengan masalah yang melibatkan lelaki ni . aku perasan sekarang orang sekeliling aku ni macam banyak sangat masalah yang melibatkan kaum lelaki . lagi satu , masalah yang melibatkan soal hati dan perasaan . haihh . malas la nak cerita panjang . malas nak cerita benda yang sama . tapi tu lah masalahnya . memang masalah ni lah sekarang  .

    hmm . bila dah melibat kan masalah lelaki ni , mula lah jadi naik serabut , nak pikir itu ini . nak pikir nak jaga hati orang tu perasaan orang ni . lepas tu bila dah serabut pasal benda macam tu , semua benda dah jadi spoil . kalau nak spoil sensorang tu aku tak kisah lagi . tapi , bila dah spoil habis semua benda jadi tak kena . nak buat muka serabut . muka macam banyak masalah . padahal masalah yang diorang hadapi tu bukanlah satu masalah yang akan muncul secara tiba tiba , tapi masalah yang diorang sendiri cari . uh .

   itulah masalah dia , bila dah jadi macam tu , semua benda jadi tak kena . hari hari nak kena pikir itu ini . dan aku pon dah jadi malas . malas sebab apa ?  malas sebab dah penat dan dah bosan nak dengar benda yang sama je . benda yang aku rasa macam menyampah nak dengar . sebab masalah tu masalah yang berpunca dari diorang sendiri . aku bukan apa . aku dah nasihat tapi kalau nak dengar tak nak dengar tu masalah diri sendiri la tu . haih . dah macam buat luahan perasaan je . hehehe . hmm . memang pon .

   ok lah . aku nak cakap macam ni laa . tak payah la mencampakkan diri ke dalam masalah yang no need pon dalam hidup . tolong la . sebab benda macam tu semua akan menyebabkan diri kita sendiri jadi serabut . ok laa . malas nak cakap banyak . fikir fikirkanlah .

No comments:

Post a Comment