Tuesday, 11 February 2014

percaya


Assalamualaikum .
hi ,


dah agak lama tak berblog ni . hehe . bukan apa , i'm quite busy sekarang . next week dah nak mid term . oh . how time flies away . haha . em , tajuk entri kali ni percaya . percaya apa ? ok . hm . pernah tak rasa sakit bila kepercayaan kita di khianati ? rasa sakit dia tu agaknya macam mana ? macam perah jus limau pada tempat lukakah ? atau letak garam pada bibir yang luka ? mana lagi sakit rasanya ?

ecece . macam bermadah pujangga la pulak . hehe . ok lah . hm , sakitnya bila di khianati ni hanya yang merasa saja yang tahu . so , aku pernah rasa la . heh . kadang penyebab kepada susahnya aku untuk percayakan orang lain sebab berkali di khianati . bukan tak berhati hati dalam mempercayai , tapi nak buat macam mana tetap juga ada yang mengkhianati . dulu aku bukan lah jenis yang mudah nak percayakan sesiapa , tapi aku jugak bukanlah jenis yang suka memendam perasaan seorang diri . jadi kadang tu aku memilih untuk berkongsi .

sebelum berkongsi , bukan tak berhati hati dalam mencari siapa untuk di kongsi , tapi itulah , tetap juga ada yang mengkhianati . mungkin kerana aku tak cukup berhati hati . atau ia mengajar aku untuk berhenti mempercayai bila berkali kali di khianati . bila kita percayakan seseorang maknaya memang kita letakkan kepercayaan kita pada dia supaya apa yang kita bagitahu kat dia tu jadi rahsia antara kita , dia dengan DIA je . tapi , bila dia khianati maksudnya dia akan ceritakan apa yang kita ceritakan kat dia pada orang lain . rasa sakit tak macam tu ?

semakin bertambah umur kita semakin susah kita nak percayakan orang lain . ya . sebab pengalaman mengajar kita membuat keputusan . entah la . kadang kadang aku penat . penat bila di khianati kawan sendiri . sakitnya hanya yang merasa yang tahu . tapi itulah . kadang perkara yang menyakitkan itulah yang membuatkan kita kuat . kalau hati mudah terubat , hati takkan sekuat ini . tapi takpela . kalau kita sakitkan orang , tak lama kita pulak yang merasa sakit . betul tak ? sebab , setiap perbuatan tu berbalas . ok lah . taknak panjangkan cerita . 

with love ,

owner .